Sälj mer med live shopping

Vill du vara säker på att dina kunder hittar nya favoritsaker i din butik eller webbshop? Då ska du satsa på live shopping. Ett internetevent som hjälper dig att skapa en närmare relation med kunderna och samtidigt som du ökar försäljningen.

Testa live shopping

Live shopping är den nya shoppingupplevelsen och perfekt när du vill sälja mer av kundernas favoritsaker till dem. Den påminner lite om gammeldags infomercials där kunderna ringde in till programmet, men live shopping är mycket smidigare och smartare. Du skapar ett live-event där kunderna får delta. Under eventet visar du upp olika produkter och förklarar fördelarna med dem. Kunderna sitter hemma och kan chatta med din butik samt lägga varorna som du visar i deras personliga varukorg. Live shopping hjälper dig och dina kunder att lära känna varandra bättre, samtidigt som konverteringen ökar. Du testar Live shopping hos Mavshack som hjälper dig med allt. Det enda som du behöver är en dator och en kamera, så kan du sätta igång.

Lyckas med ditt event

För att lyckas med eventet bör ni vara tre personer. Du som driver butiken eller webbshoppen är ”programledare”. Du bör även ha en medhjälpare framför kameran. En person som kan ställa frågor, som du samtalar med och som testar produkterna. Kameran ställer ni upp på ett stativ och den sköter sig ganska bra själv. Den tredje personen sitter vid datorn och chattar med kunderna. Vidarebefordrar deras frågor så att du kan besvara dem och svarar även kunderna i chatten. Det blir alltså en riktig shoppingupplevelse för dina kunder.

Sälj favoritsaker

Dina kunder är där för upplevelsen och för att handla. Du håller i shopping-eventet för att du vill sälja. Då ska du satsa på deras favoritsaker. Låt oss säga att du säljer hundsaker. Naturligtvis ska du visa nya produkter på marknaden, men det är också smart att plocka fram nya versioner av deras favoritsaker. Om du säljer en hundbädd som är riktig populär är det klokt att ha med hundbädden i programmet. Eftersom kunderna gillar hundsängar kan det då också vara bra att visa upp två hundbäddar till. Fokusera mycket på kundernas favoritsaker, så kommer du kunna sälja mycket mer. Glöm inte heller att ha med några riktigt fina erbjudanden som det är svårt att inte lägga ner i kundkorgen.